mdf

تاریخچه ساخت ورق ام دی اف MDF در ایران

ورق ام دی اف MDF | خرید ورق ام دی اف تیسان در کرج ، قیمت ورق ام دی اف البرز چوب
۵/۵ - (۱ امتیاز)

فروشگاه البرز چوب اولین نمایندگی تیسان در کرج ، فروش انواع ورق ام دی اف MDF ، ورق هایگلاس دکوپنل می باشد برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ورق ام دی اف در فروشگاه البرز چوب اولین نمایندگی تیسان در کرج با شماره های ۰۹۱۲۴۶۷۹۰۷۱ –  ۰۲۶۳۴۷۰۸۱۰۸ تماس حاصل نمایید، همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

تاریخچه ورق ام دی اف MDF در ایران و جهان

در ابتدا باید توضیح دهیم که صنعت تخته فیبر جزو صنایع نسبتا جدید در زمینه صنایع چوب می باشد، تخته فیبر اولین بار به عنوان یکی از محصولات فرعی صنعت کاغذ توسعه یافت در سال ۱۸۹۸ کارخانه تولید تخته فیبر عایق در انگلستان افتتحاح شد.

لازم به ذکر است که در سال ۱۹۶۵ نخستین کارخانه MDF در شهر دپوزیت ایالت نیویورک افتتاح گردید، این کارخانه محصول خود را با نام تجاری “بارابورد” به بازار معرفی نمود. سپس به دلیل تحول بسیاری که این صنعت ایجاد شد، استفاده از ضایعات چوبی  به شکل چشم گیری بسیار گسترش یافت.

اولین کارخانه ورق ام دی اف MDF در ایران

اولین کارخانه تولید ام دی اف ( MDF ) ایران در بهار سال ۱۳۸۳ به نام ” صنایع چوب خزر” افتتاح یافت. لازم به ذکر است که در دهه ۱۳۴۰ نخستین کارخانه های تخته فیبر ایران به نام های ” فیبر رویال” در بندر انزلی و ” فیبر بابلسر” به بهره برداری رسیدند. جالب است که بدانید بزرگترین کارخانه تولید MDF جهان از ماده اولیه باگاس با ظرفیت ۴۰۰۰۰۰ تن در آینده در خوزستان به بهره برداری خواهد رسید که زمینه عظیمی برای صادرات این محصول استراتژیک فراهم می آید.

ام دی اف‌چیست؟

امروزه  ام دی اف را زیاد می شنویم چرا که در هر مکانی از آن استفاده شده است. این صنعت که در حال پیشرفت چشمگیری است در رستوران ها، قفسه ها، میز و صندلی، قسمت های مختلف خانه رخنه کرده و در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار ارائه شده است.

کلمه mdf  بر گرفته از واژه ی انگلیسی (Medium Dencity Fibernation) می باشد. در واقع ام دی اف فیبری است که چگالی آن متوسط بوده و به شکل فشرده از ضایعات چوب ساخته می شود که در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *