mdf

ام دی اف کابینت آشپزخانه

۵/۵ - (۲ امتیاز)

تا حالا براتون اتفاق افتاده که بخواین خانه ای بسازین و سعی داشته باشین که از بهترین و مناسب ترین متریال برای بخش های مختلف خانه و آشپزخانه از جمله مدل کابینت استفاده کنین؟ در این موقعیت براتون سؤال پیش اومده که مثلاً کابینت هایگلاس بهتره یا کابینت ام دی اف MDF؟ قیمت کابینت های گلاس و ام دی اف چه تفاوتی باهم دارن؟ مزایا و معایب کابینت های گلاس و ام دی اف چیه و ما چجوری میتونیم این دوتا رو باهم مقایسه کنیم؟ باما همراه باشید تا در ادامه به این سؤالات جواب بدیم و نکات جالبی از هر دو نوع کابینت هایگلاس و ام دی اف رو بهتون بگیم.

چگونه یک کابینت مناسب انتخاب کنیم؟

کابینت ام دی اف و کابینت های گلاس دو مدل از کابینت هستند که کاربرد زیادی دارن و اگه قصد ساخت کابینت داشته باشیم، معمولاً این سوال برامون پیش میاد که آخرش چکار کنیم و کدوم مدلشو بگیریم. هرکدوم از این متریال ها ویژگی های خاصی دارن که از دیگری متمایز میشن. اینجا قصد داریم یک مقایسه ی کلی بین این دو متریال انجام بدیم و سپس کابینت های ام دی اف و ویژگی های اون رو بررسی کنیم و بعد از اون ویژگی های های گلاس رو بررسی کنیم و در آخر نتیجه گیری کنیم.

مشاوره رایگان و قیمت روز کابینت در شهر شما

مشاوره و قیمت

 

مقایسه ی مزایا و معایب کابینت ام دی اف و هایگلاس

بیاین همین اول کار حرف آخر رو بزنیم و ببینیم که کدومشون بهتره؟ باید خدمتتون بگیم که هرکدوم از این مدل ها و متریال ها، طرفداران خاص خودشونو دارن. ام دی اف قیمت مناسب تر و موارد استفاده ی بیشتری داره در حالیکه های گلاس امروزی تره و زیبایی بیشتری داره. در مقایسه نمیشه گفت کدوم بهتره ولی افرادی که از نظر مالی محدودیتی ندارن معمولاً به دلیل مدرن بودن های گلاس و همچنین زیبایی و مقاومت و دوام بیشترش، اونو انتخاب میکنن. البته های گلاس خش پذیری و لک پذیری بیشتری نسبت به ام دی اف داره و ممکنه این عامل شما رو از خریدش منصرف کنه.

در جدول زیر خلاصه ی مقایسه رو آوردیم. میتونین مطالعه کنین و اگه علاقمند به دونستن جزییات بودید میتونین در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا به صورت جزئی مزایا و معایب هرکدوم از متریال های ام دی اف و هایگلاس رو بررسی کنیم.

ویژگی / نوع کابینت کابینت ام دی اف کابینت های گلاس
قیمت مناسب کمی گران تر از ام دی اف
درخشندگی ندارد دارد
خش پذیری کم زیاد
لبه های تیز و برنده ندارد دارد
امکان آسیب ناشی از رطوبت نسبتا زیاد کمتر از ام دی اف
قابلیت ابزار خوری بالا کمتر از ام دی اف
سطح صاف و صیقلی دارد دارد
قابلیت انجام روسازی های مختلف دارد ندارد
لک پذیری کم زیاد
مقاومت و دوام متوسط بالا

 

محاسبه آنلاین قیمت کابینت در ماشین قیمت سلام ساختمان

محاسبه قیمت

حالا که ویژگی‌های کابینت ام دی اف و های گلاس رو در جدول بالا با هم مقایسه کردیم، بریم این تفاوت‌ها رو در دو نمونه کابینتی که توسط کابینت سازانِ سلام ساختمان اجرا شده ببینیم.

 

مدل سمت راست، یک کابینت MDF هست که توسط یکی از صدها دکوراتور ما در تهران اجرا شده، عکس سمت چپ هم یک کابینت هایگلاس سفید هست که یکی دیگه از مجریان ما در اصفهان اجرا کرده. البته سلام ساختمان بجز این دو استان، در ۷ استان دیگه هم فعالیت داره.

همونطور که در دو مدل بالا می‌بینین، میزان درخشندگی و سطح صیقلی کابینت هایگلاس خیلی به زیبایی محیط کمک کرده. درحالیکه، در کابینت ام دی اف (سمت راست)، میزان درخشندگی کم هست و نور منعکس شده از سطح کابینت، حالت مات به خودش گرفته ولی در عکس سمت چپ، بخش زیادی از نور تابیده شده به کابینت ها منعکس شده و سطحی صیقلی رو ساخته.

در ادامه، بیشتر با کابینت ام‌دی‌اف و هایگلاس آشنا میشیم و مزایا و معایب این دو نوع کابینت رو میشناسیم.

کابینت آشپزخانه ام دی اف MDF

MDF مخفف واژه ی Medium density fiberboard  که جزء فرآورده های چوبیه. در واقع  MDF نوعی تخته فیبره که اونو با استفاده از متریال‌های مختلف روکش میکنن.

قیمت دقیق کابینت رو از کابینت ساز بگیر

قیمت بگیر

بدنه ی کابینت MDF از جنس ورق های ام دی اف است. در اینجا بدنه کابینت یعنی همه بخشایی از کابینت که وقتی درب‌های کابینت رو میبندید، دیده میشن، بجز صفحه روی کابینت. مغزیِ این ورق های فیبری، از جنس ام دی اف خام و روکش اون از جنس ملامینه است و به خاطر همین روکش، در برابر رطوبت مقاومه. البته این مقاومت به رطوبت، کامل نیست و کمتر از های گلاسه.

ورق های ام دی اف تنوع رنگ و طرح زیادی دارند و کیفیت اونها هم بسته به کارخانه تولیدشون فرق داره. معمولاً قیمت ام دی اف های خارجی توی بازار گرون تر از ام دی اف های ایرانی هستن. مزیت اصلی MDF قیمت مناسب اون نسبت به کیفیتی هست که داره و به طور کلی کابینت MDF جزء کابینتای اقتصادی محسوب میشه و ارزون تر از کابینت های گلاس محسوب میشه.

 

چگونه MDF مناسب رو انتخاب کنیم؟

MDF ها در دو نوع سبک و سنگین در بازار عرضه می‌شن. اگه شما قصد طراحی و معماری داخلی رو دارین به سبب ماهیت و خواص MDF سبک، باید از این نوع استفاده بشه.در این نوع، سازه و طراحی شما سبک‌تره و به لحاظ اجرایی دست شما در نصبش بازتره و همچنین قیمت این MDF ارزون‌تر و به صرفه‌تره. اما اگه قصد طراحی قفسه‌های صنعتی که باید وزن به نسبت بالایی رو متحمل بشن، دارین حتماً از MDF وزن سنگین استفاده کنین. از کاربردای دیگه ی MDF وزن سبک می‌تونیم استفاده به عنوان عایق صدا و همچنین ساز‌ه‌های نمایشگاهی و غرفه‌سازی رو نام ببریم.

 

قیمت روز و اجرای حرفه ای انواع کابینت

درخواست قیمت

مشخصات یک ام دی اف MDF خوب و مرغوب

یک کابینت ام دی اف خوب، مقاومت نسبی در برابر نفوذ آب داشته و پس از جذب آب باید حداقل تورم رو داشته باشه. ‌انسجام و قدرتش زیاده و زود نمی‌شکنه. جرم حجمی بالایی داره و پوک نیست. از میزان چسب مصرفی بالایی برخورداره و مقاومت کششی و خمشی خوبی داره. قابلیت برش‌کاری و ماشین‌کاری خوبی داره و در هنگام برشکاری روکشش در لبه‌های برش خورده نمی پره.MDF  و روکشش نباید آسیب دیده باشه. ورق های ام دی اف نباید پیچیدگی و اعوجاج داشته باشه و باید در همه ی نقاط ضخامتی یکسان داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *